FAQ - Ofte stillede spørgsmål

Verdensudstillingen er verdens tredje største event og finder sted hvert femte år. Her mødes virksomheder fra lande verden over med målet om at promovere det bedste som deres land har at byde på. Formålet med Verdensudstillingen er bl.a. også at skabe vækst og samarbejder, lære om hinandens kulturer og finde frem til løsninger på de udfordringer som verden står overfor lige nu.

Expo 2020 området, som måler 4,38 km2, ligger i Dubai South-distriktet. Det er tæt på Al Maktoum International Airport og inden for rækkevidde af Dubai International Airport, Abu Dhabi International Airport og Dubai og Abu Dhabi Cruise Terminaler. Sitet har også sin egen metrostation, der er i stand til at transportere 44.000 passagerer i timen.

EXPO byen dækker et område på hele 438 hektar (4,38 km2) – det svarer til mere end 600 fodboldbaner. Området er 4 kilometer langt og 1,8 km bredt.

EXPO2020 åbner den 1. oktober 2021 og er åben for publikum hver dag, helt frem til den 31. marts 2022.

192 lande deltager som udstillere ved Expo 2020.

Expo 2020 strækker sig over hele 6 måneder, fra den 1.oktober 2020 helt til og med den 31. marts 2022.

Umm Suqeim 2
Al Thanya Road, 22. street, villa 208
P.O. Box 2988, Abu Dhabi
United Arab Emirates
Telefon: (+971) 2 441-0104
E-mail: auhamb@um.dk

Ja, du må naturligvis gerne sælge dine produkter direkte fra din stand. Der er også mulighed for at indgå et samarbejde med DBP om salg af dine produkter i vores gavebutik, under hele Verdensudstillingen.

Du skal dog være opmærksom på, at målet med din deltagelse ikke bør være, at få solgt lidt produkter i løbet af temaugen, men at finde og indgå samarbejdspartnere med importører og agenter fra hele verden.

Ja, det må du. Der vil eksempelvis også blive solgt øl fra Carlsberg i Carlsberg-baren på vores flotte rooftop-bar.

DBP og vores samarbejdspartnere laver massiv og målrettet markedsføring før og under EXPO, målrettet de erhvervsfolk og beslutningstagere som vi ønsker at tiltrække på Danish Business Pavilion og de respektive temauger.

Vi forventer således at kunne stille op med et stærkt mix af relevante erhvervsfolk og beslutningstagere på hver enkelt temauge. I kraft af vores samarbejde med Trade Council, Ambassaden og konsulatet, har vi bl.a. mulighed for at udsende personlige invitationer fra det “officielle Danmark” – et særdeles stærkt redskab til at tiltrække de rette besøgende.

Helt sikkert – vi ved, at I kender jeres branche bedst, og har helt styr på hvem de toneangivende nøglepersoner og organisationer er. Derfor bliver du også på et senere tidspunkt inviteret til at indsende dine forslag til, hvem vi skal invitere til netop den temauge, du deltager i. Den officielle invitation udsendes via de diplomatiske kanaler, og ender derfor ikke så let i den “forkerte bunke”.

Vores mål er ikke nødvendigvis at tiltrække de mange forbrugere som vi ved EXPO tiltrækker i millionvis. Vi er en erhvervspavillon målrettet mod at tiltrække ’people who do business with people’. Vi ønsker nemlig at få de helt rigtige gæster – frem for de mange.

Det helt klart en fordel for dig, hvis du selv og evt. andre nøglemedarbejdere har mulighed for at deltage. Temaugerne er intense programmer, med en række  forskellige tilbud on og off site, i tillæg til en fysisk messestand, som med fordel kan bemandes i hele åbningstiden (10.00-00.00 i hverdage og 10.00-02.00 i weekenden).

Hvis ikke du har mulighed for eller lyst til at deltage selv, er det naturligvis ikke et krav. Det er muligt at indgå en særaftale med vores medarbejdere om, at de opstiller din stand i henhold til dine ønsker, og at vores præsentationskorps kan varetage dine interesser mens temaugen varer.

Bemærk, alt efter forhold og krav, kan der komme en merbetaling herfor til dækning af eventuelle direkte udgifter i forbindelse hermed.

Ønsker du din stand fuldtidsbemandet, kan vi også være behjælpelige med dette. Der må dog påregnes en særskilt betaling herfor.

Du kan finde up-to-date data om Covid-19 situationen i Dubai her: https://covid19.ncema.gov.ae/en

Den danske pavillon er placeret i Expo 2020 Dubai’s “Mobility District”.

Den danske pavillon er placeret mellem den australske pavillon og den omanske pavillon i mobility distriktet.

Danish Business Pavilion danner rammerne om en lang række forskellige aktiviteter i løbet af Verdensudstillingen.

Forpladsen foran pavillonen giver mulighed for forskellige aktiviteter, bl.a. opstilling af eksempelvis midlertidige madboder og lignende.

På stueetagen mødes gæsterne fra den ‘permanente’ udstilling i pavillonen. Her er også mulighed for opstilling af særlige “spot på”-zoner – mindre kortvarige udstillinger i henhold til de aktiviteter der måtte foregå den pågældende uge. Det er også i stueetagen at gæsterne kan finde vores spændende gavebutik, med et varieret udvalg af danske varer, som naturligvis alle kommer fra de medvirkende virksomheder.

På førstesalen finder gæsterne vores særlige Business zoner. Her findes en variation af veludstyrede mødelokaler og loungeområder, hvor alle udstillere har mulighed for at afholde forretningsmøder, seminarer m.v. i mere eller mindre formelle rammer, alt efter ønske og behov.

Endelig byder DBP på vores fantastiske rooftop, hvor gæsterne finder vores restaurant og bar. Her kan de nyde en fantastisk udsigt over EXPO-området, hvor bl.a. Norman Fosters imponerende Mobility Pavilion er lige overfor. Rooftop danner løbende rammerne omkring en række events og særlige arrangementer. Det er muligt for alle deltagende virksomheder at være værter for egne arrangementer her, mod en beskeden betaling.

Endeligt finder man, i forlængelse af pavillonen, vores helt særlige ‘Temazone’ bestående af et 250 m2 stort område, som danner rammerne om vores temauger. Et messeområde, som løbende skifter udstillinger og fokus i henhold til programmet for temaugen.

De endelige programmer for events, temaer m.v. er fortsat under udvikling og bliver offentliggjort løbende, som aftalerne indgås.

I tillæg til en række professionelle nøglemedarbejdere, med forskellige ansvarsområder, er en del af medarbejderne på pavillonen frivillige kræfter. Vi forventer at ansætte en række kompetencer med ansvar for bl.a. restauranten, baren, værtskab, tekniske områder m.v.

EXPO og dermed også den danske pavillon holder åbent for publikum:

Alle hverdage fra kl. 10.00 til 00.00
Weekender og helligdage fra kl. 10.00 til 02.00

EXPO 2020 forventer op mod 25 millioner besøgende.

70% af de besøgende forventes at komme fra lande udenfor UAE.

 

Vores frivilligkorps består primært af danske studerende fra en række relevante uddannelsesområder, herunder PIU.

Vi indgår i nært samarbejde med danske uddannelsesinstitutioner herom.

I princippet kan alle ansøge om at blive frivillig på pavillonen. Nærmere information og ansøgningsskemaer bliver offentliggjort, så snart vi har det klar.

Det var oprindeligt planen, at Verdensudstillingen EXPO2020 skulle åbne allerede den 20. oktober 2020. Men pga. udviklingen med Covid-19 blev det, i maj 2020, besluttet at udsætte Verdensudstillingen til 1. oktober 2021.

Man har valgt at holde fast i navnet EXPO2020, da man allerede var så langt i forberedelserne, at det ville være uhensigtsmæssigt at ændre det.

Du kan læse meget mere om, hvad der ellers sker på verdensudstillingen på www.expo2020dubai.com.

Nej, det er naturligvis ikke et krav. Du kan sagtens deltage på Verdensudstillingen gennem vores online eller digitale programmer, som giver stor eksponering af din virksomhed og produkter.

Det skal dog nævnes, at EXPO2020 er et event i hidtil uset skala og en oplevelse for livet som vi mener, at du ikke bør gå glip af. Derfor, hvis du vil have det fulde ud af din deltagelse på Verdensudstillingen, både i erhvervsøjemed og personligt, anbefaler vi absolut, at du rejser til Dubai for at deltage fysisk og opleve dette fantastiske sted.

Først og fremmest for at få det fulde ud af jeres deltagelse ved Verdensudstillingen. Der ligger et betydeligt potentiale i at møde mulige samarbejdspartnere personligt og i øjenhøjde, hvilket du kun udnytter ved at rejse til Dubai.

Dertil er Dubai helt fantastisk som rejsedestination, da der er noget for enhver smag. Hvad end man er til ørkensafari, lækre strande, god mad eller vandlande, så har Dubai det hele. Dette er den perfekte mulighed for at tage afsted for både business and pleasure – en win-winsituation.

Vores officielle rejsepartner, Expo Travel, har specialiseret sig i netop Dubai og Verdensudstillingen som rejsedestination. Her er du garanteret den bedste service, til de rigtige priser og endda 100% CO 2-neutralt.

For at få det meste ud af dit besøg, både for erhvervsinteresserne og for at se byen, anbefales det som udgangspunkt at tage af sted i minimum 5 nætter. Dog er det naturligvis forskelligt hvad der passer bedst for den enkelte. Derfor har Expo Travel ligeledes sammensat pakker af forskellige længder, hvortil det også er muligt at skræddersy sin egen rejse til sine specifikke behov.

Expo Travel har skræddersyet pakker til alle budgetniveauer, alt lige fra budgetpakker til VIP løsninger. Dertil er det muligt at skræddersy sin egen rejse gennem en ny og innovativ platform på hjemmesiden. Således er I garanteret, at der er en løsning til jeres behov. Se mere her: www.expotravel.dk.

Vi har et samarbejde med rejsearrangøren Expo Travel, som meget gerne er behjælpelige med at booke billetter m.v.

Dette kan Expo Travel sagtens arrangere, og det er som udgangspunkt altid inkluderet i B2B-pakkerejserne.

Hold jer opdateret på Udenrigsministeriets rejsevejledning – De Forenede Arabiske Emirater på www.um.dk.

Læs meget mere på Expo Travels hjemmeside og find
inspiration til din rejse.
www.expotravel.dk

Det kommer helt an på, hvordan du ønsker at deltage:

Vores Online produkt  skaber stor værdi og synlighed for din virksomhed, helt uden at du behøver rejse til Dubai eller afsætte ressourcer til at være fysisk til stede.

Vores Digitale produkt  skaber endnu mere værdi og synlighed. Her bliver du en del af den permanente udstilling på pavillonen – igen, helt uden at du behøver rejse til Dubai.

Vores Onsite produkt – “den store pakke” – indeholder en række tilbud som du med fordel kan benytte, hvis du har mulighed for at rejse til Dubai. Det er ikke et krav, og det er bestemt ikke nødvendigt at du kan hive 6 måneder ud af kalenderen, eller ansætte særlige medarbejdere, for at få optimal værdi ud af din deltagelse. Men indholdet i pakken, er en række tilbud, som vil give størst værdi for dig, hvis du eller en af dine medarbejdere har mulighed for at besøge os på pavillonen.

Vores Temauger – er det helt klart en fordel for dig, hvis du selv og evt. andre nøglemedarbejdere har mulighed for at deltage. Temaugerne er intense programmer, med en række forskellige tilbud on og off site, i tillæg til en fysisk messestand, som med fordel kan bemandes i hele åbningstiden.

Uanset hvilket af vores produkter du vælger, så er du naturligvis altid velkommen til at besøge os i Dubai – der venter med sikkerhed alle en helt særlig oplevelse på EXPO2020.

Kampagnepriserne på Online, Digital og Onsite medvirken udløber pr. 1/7 2021. Vi har indledningsvist tilbudt en række produkter til reducerede priser, for at sikre en optimal opstart og ikke mindst for at kunne belønne de kunder, som har vist os tillid fra start.

Priserne på vores produkter er en refleksion af vores ambition om, at muliggøre deltagelse ved Verdensudstillingen for alle danske virksomheder med eksportinteresser.

Bemærk at Danish Business Pavilion er en kommerciel enhed som er 100 % selvfinansieret. Dette betyder, at vi, i modsætninger til de fleste nationale pavilloner, selv betaler for alt. Dette er inklusiv udvikling og opførsel af selve pavillonen, herunder også inventar m.v., lønninger samt markedsføring, både i DK samt globalt, og meget mere.

I din onboarding process vil du modtage en informationsmail om dette senest 3 dage efter din ordre er godkendt. I denne mail vil der blive linket til vores officielle honor badge downloadside, hvor du vil kunne finde information om anvendelse og diverse guidelines.

Når du er blevet kunde hos os, modtager du et dokument, som indeholder alle nødvendige informationer om fragt af dine produkter og hvad din virksomhed skal forberede.

I dokumentet står også alle relevante informationer omkring told og andre statslige regler, som du eventuelt skal være opmærksom på i forhold til importreglerne i Dubai.

Vores dygtige medarbejdere i Danmark guider dig i samarbejde med vores shipping partnere hele vejen igennem processen.

Dine produkter bliver som udgangspunkt afskibet fra Danmark, typisk fra Horsens, og ca. 14 dage senere ankommer de til Dubai.

Det koster kr. 1.500 pr. forsendelse med en maks størrelse på 1 kubikmeter. Det koster yderligere kr. 1.500 pr. påbegyndt kubikmeter herefter.

Bemærk prisen er per vej, hvorfor der må påregnes en returpris, såfremt du ønsker produkter og materialer retur.

Jens Lund er Pavilion Director på den danske pavillon.

Jens Lund er grundlægger og administrerende direktør for IT-Serve. I 2005 grundlagde han Danish Business Council (DBC), under Dubai Chamber of Commerce & Industry. Siden 2005 har han været præsident for DBC, og han er en stærk tilhænger af at give tilbage til samfundet ved at donere sin tid og erfaring.

Jan Bak er Deputy Pavilion Director på den danske pavillon.

Jan Bak er grundlægger og administrerende direktør for The Madison Group. Han har været i the UAE siden 1990 og blandt andet arbejdet ved Dubai Ports Authority og PVAXX. Han startede efterfølgende sine egne virksomheder inden for ejendomsudvikling og ejendomsmægler under Erantis-mærket og The Madison Group.

Danish Business Pavilion ApS er et kommercielt selskab, som tilbage i 2019, i samarbejde med sin medpart i Dubai, tog imod udfordringen om at sikre Danmarks deltagelse ved Verdensudstillingen i Dubai.

Vi har, som organisation, et mål om at blive de førende eksperter inden for dansk deltagelse ved fremtidige Verdensudstillinger. Vores mål er, at opbygge en vidensbank og ekspertise som sikre Danmark og dansk erhvervsliv succes ved denne og fremtidige verdensudstillinger.

Produktfotos bliver generelt vist i et kvadratisk vindue på Expo2020Dubai.dk. Vi anbefaler derfor, at du enten uploader billeder, der er kvadratiske, eller så tæt på det som muligt.

Billeder vil som udgangspunkt blive vist i størrelser op til 1000×1000. Billeder uploadet i dårligere kvalitet vi derfor fremstå pixelerede eller slørede på hjemmesiden. Uploader du endnu større billeder vil kunder på webshoppen have mulighed for at zoome ind på dem for at se yderligere detaljer.

Der er indgået en skriftlig, kommerciel samarbejdsaftale, hvor Trade Council betales for at hjælpe Danish Business Pavilion.

Helt konkret, har vi udviklet et koncept med fagspecifikke temauger, hvor vi i vores tema-zoner, et 250 m2 samt 200 m2 stort areal, afholder temauger med branchefokus. En intens branchemesse med op til 50 temauger, 5 temamåneder og 20 temadelegationer, som vi afvikler samtidigt med temauger på de øvrige nationale pavilloner og fagmesser afholdt på Dubais mange messecentre.

Det skal samtidig gøres klart, at alle aftaler der er indgået vil blive gennemført som aftalt i ordrebekræftelsen. Dette er bestemt af ansvarlig licenshaveren til Danish Business Pavilion Dubai.

For yderligere henvisning og dokumentation, se:

Erhvervsstyrelse om Danish Business Pavilion
https://erhvervsstyrelsen.dk/expo-verdensudstillinger

Vi lancerer en massiv global markedsføringskampagne i månederne forud for EXPO samt under hele Verdensudstillingens varighed.

Vores globale markedsføring er specifikt målrettet virksomheder, erhvervsfolk og beslutningstagere.

Vi intensiverer løbende vores markedsføring af Verdensudstillingen og den danske pavillon. På samme tid forventer vi at op et bredt nationalt kendskab blandt danske SMV’er i løbet af Q1 2021.

I forhold til den generelle befolkning, samarbejder vi med de officielle arrangører og værter om at markedsfører EXPO som et rejsemål i løbet af sommeren 2021. Denne kampagne løber helt frem til afslutningen af EXPO i marts 2022.

Vores pakkeløsninger er alle udviklet specifikt med det formål at eksponere din virksomhed og dine produkter/services. Vi garanterer således en vis synlighed som en del af alle vores standard pakker.

Ønsker du at give den en ekstra indsats og virkelig stå frem, så har vi udviklet en lang række af tilkøbsprodukter, som på forskellig vis kan sikre dig endnu mere synlighed – hvad enten du har behov for et intenst forløb med spot på netop dig – eller du gerne vil give den ekstra gas under hele udstillingens varighed.

Kontakt gerne vores salgsafdeling og hør nærmere om mulighederne for ekstra spot på netop din virksomhed. Du kan læse meget mere om vores tilkøbsprodukter:
www.verdensudstillingen.dk/tilkoeb/

Før du uploader dit kundestatement, skal du have følgende klar:

  • Virksomhedslogo
  • Virksomhedsbilleder af produkter eller lignende
  • Kort fortælling om din virksomhed
  • Citat om din virksomheds deltagelse ved Expo2020
  • Du uploader dit kundestatement på
    expo2020dubai.dk/kundestatements

 

Hvis du er i tvivl om hvordan dit kundestatement skal skrives kan du se eksempler her:
expo2020.dk/data/samarbejdspartnere.pdf

Du finder dit kundestatement i vores samarbejdspartner pdf og som artikel på expo2020.dk. I forbindelse med din markedsføring vil du også blive kontaktet i forbindelse med SoMe markedsføring på
www.facebook.com/Expo2020danmark.