Globalt fokus på din branche

Plus 40 Forskellige temauger – med internationalt fokus

Branchefokus med global opmærksomhed

I samarbejde mellem danske og lokale aktører sætter vi, i løbet af Verdensudstillingen, fokus på danske virksomheder indenfor en række brancher.

Med deltagelse fra både Udenrigsministeriet, Dansk Industri, Dansk Handelskammer, relevante brancheforeninger m.f., står et særdeles stærkt hold klar til, både at tiltrække opmærksomhed fra de rette aktører og sammensætte programmer som virkelig gør en forskel for deltagende virksomheder.

Se om vi har en temauge indenfor din branche her.

Synergier og samarbejde

Formålet med temaugerne, er at sætte fokus på de førende danske spillere fra en række brancher – samtidig med, at både Verdensudstillingen og vores stærke netværk af samarbejdspartnere arbejder for at tiltrække det helt rigtige publikum – erhvervsfolk og beslutningstagere – til at deltage i temaugerne. For at styrke indsatsen og sikre at vi tiltrækker det optimale mix af besøgende, er vi naturligvis opmærksomme på, at:

Alt sammen faktorer, som tiltrækker vores målgruppe. Så når muligt, afvikles temaugerne naturligvis sammenfaldende med andre relevante arrangementer på tværs.

Program og datoer for temaugerne udvikles og offentliggøres løbende.

Styrk din eksport – med tilskud på 75%

I forlængelse af regeringens ønske om at støtte dansk eksport, har vi indgået et stærkt samarbejde om promoveringen af danske virksomheder i løbet af Verdensudstillingen. Eksporttilskudsordninger giver mulighed for et tilskud på hele 75% af prisen for medvirken ved branchespecifikke temauger i løbet af verdens største internationale udstilling.
Den estimerede egenbetaling beløber sig således kun til 
kr. 25.000,001,2

1 Beløbet er eks. moms. Mindre variationer kan forekomme, når de endelige programmer ligger fast.
2 Godkendelse af branche / klynge ansøgning er nødvendig fra Udenrigsministeriet. Læs mere i vores FAQ

Book din plads allerede i dag

Det er vigtigt for os at sikre hver enkelt deltagende virksomhed den optimale eksponering og opmærksomhed i løbet af temaugen – derfor har vi en begrænsning på, hvor mange virksomheder vi har plads til inden for hvert tema.

Først til mølle
Et minimum af 10 og et max af 30 deltagere ved en temauge er fastsat. Pladserne sælges efter først-til-mølle-princippet – så vent ikke for længe med at sikre dig en plads i rampelyset på verdens største eksportmesse.

Temaugerne

Pavillonen har 2 tema-rum på hhv. knap 300 kvm og 250 kvm, hvor den største er lokaliseret i stueetagen og betegnes Tema-Zone 1 og den anden er på første etage og betegnes Tema-Zone 2.

Hver temauge varer 5 dage og er defineret til at have 3 dage med fysisk udstilling åbent for inviterede besøgende og publikum. Herudover er der aktiviteter dagen før og efter de 3 dage med selve udstillingen.
Konceptets endelige udformning aftales med medvirkende brancheforeningen og Trade Council, samt i samarbejde med vores konceptpartnere.

Som udgangspunkt kan der afholdes op til 4 temauger pr. uge i de 25 hele uger der er afsat til dette. Dermed er der mulighed for at have i alt 100 temauge-koncepter med op til 30 deltagere. Kravet er minimum 10 deltagere og maksimum 30 deltagere.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Følg med her på siden tilmeld dig vores nyhedsbrev, så du er opdateret hele vejen. 

Den foreløbige liste

Temaugerne er inddelt i 3 kategorier: GODKENDTE, IN-PROGRESS, FORSLAG.

GODKENDTE

Her er temaugerne konstant under udarbejdelse, men samtidig under klargøring til de kan indsendes til godkendelse hos Trade Council, straks at alle betingelser er opfyldte.


På nuværende tidspunkt er der 41 temauger i denne kategori.

Udbudte – Dette betyder at flere pladser er solgte.
Der er flere temauger, hvor der er solgt mere end 10 pladser og dermed på vej mod udsolgt.
Dette indbefatter temauger i samarbejde med brancheforeninger og eksportrådgiver, hvor der forventes udsolgt baseret på de prognoser, der er lavet.

IN-PROGRESS

Dette er temauger der er defineret, men som der fortsat arbejdes med på det konceptuelle plan.
Processen med kontakt til i alt 139 brancheforeninger og det forventes at de konkrete aftaler er på plads i starten af 2021. Der er 40 temauger i denne kategori.

FORSLAG

Dette er temauger, der er på et meget tidligt plan.  Der kommer hele tiden forslag til og vi behandler alle transparente og openminded, og checker muligheden for, om de kan opfylde kriterierne. Der er p.t. 93 emner i denne kategori.

Eksempel på temauge program

Du kan åbne hver punkt nedenfor og læse detaljeret information om det enkelte programpunkt. Disse programpunkter indgår som standard i hver enkelt Temauge koncept. Der er arbejdes i de kommende måneder med direkte branche-specifikke ønsker og muligheder, som enten kommer til som optioner, erstatter andre programpunkter eller tilsvarende. Disse udvikles sammen med brancheforeningerne, Trade Council og tilknyttet koncept-rådgivere.
Indhold

Yderligere tjenester under udvikling.

Stadig i tvivl?

Se hvad vores kunder siger:

"

Vi er meget glade for at være en del af The Danish Business Pavilion og ser frem til at vise verden, hvordan vi fremstiller bæredygtige tæpper af regenererede og genbrugs-materialer, hvilket er i overensstemmelse med de 3 hovedtemaer for Expo 2020; Bæredygtighed, muligheder og mobilitet

MICHAEL BØGSTED, EGE TÆPPER
"

Vi har fået et tilbud, vi ikke kan sige nej til. Vi glæder os til at dørene åbnes til en meget spændende verdensudstilling og ikke mindst
til at indtage en region, hvor vores alkoholfrie produkter hører rigtig godt hjemme.

Søren Kirketerp, ISH
"

Jeg er superglad for at være med på verdensudstillingen i Dubai. Jeg ser frem til at få kick-startet min eksport meget hurtigere og nemmere i samarbejdet med ExpoMatch og Danish Business Pavilion. Samt ikke mindst at komme på besøg i Dubai, når denne megabegivenhed finder sted.

Lisbeth Mikkelsen, WallPipe
previous arrowprevious arrow
next arrownext arrow
Slider

25.000,- for en branchefokuseret uge
– på verdens største eksportscene

Har du råd til at blive hjemme?

25.000,- for en branchefokuseret uge
– på verdens største eksportscene

Har du råd til at blive hjemme?

Få tilsendt de seneste nyheder

Tilmeldig dig vores nyhedsbrev!

Kom gerne med forslag

Som beskrevet har vi på nuværende tidspunkt 93 forslag til temauger til den danske pavillon og vi vil gerne høre, hvad du har af idéer!

DBP repræsentant

Vi har, på DBP et stort netværk af officials tilknyttet, som under temaugerne fungerer som værter for vores mange inviterede gæster og besøgende. Disse værter bliver bindeled mellem vores udstillere og vores besøgende. Velforberedte og engagerede, sætter værterne en ære i, at have et godt kendskab til vores udstillere, og de besøgende som har meldt deres ankomst og eventuelle særinteresser. 

Værternes funktion er bl.a. at introducere og skabe relationer mellem udstillere og gæster.

Messeplads (6m2)

Temaugerne afvikles primært i vores event-zone, et 250m2 stort område, som indrettes optimalt i forhold til den enkelte temauge og udstillernes individuelle behov.

Som udgangspunkt har hver udstiller 6m2 til rådighed som “standplads” – med hvide standvægge og rå betongulve.

Alle udstillere har mulighed for at tilkøbe assistance fra vores medarbejdere og tekniske personale til den praktiske del af opstilling og nedtagning. Særaftaler herom skal indgås på forhånd.

Som udgangspunkt, stiller DBP følgende til rådighed: 

  • Hvide standvægge (afhængigt af område)
  • Gangtæpper (afhængigt af område)
  • Rå betongulve (alternativt gulvbelægning kan tilkøbes separat)
  • Generel belysning
  • Daglig støvsugning af frie arealer på standen

Tilpasning og opstilling af specialområder

Som en del af indretningen i Danish Business Pavilion, har vi nogle særlige “spot på” zoner, som bl.a. er tilpasset det naturlige publikums flow. Disse zoner omhandler naturligvis “ugens tema” og indrettes i samspil med vores udstillere, i forbindelse med den enkelte temauge. 

Når vi har endeligt på plads hvilke virksomheder der deltager ved en temauge, modtager de medvirkende virksomheder yderligere information om mulighederne for at blive synliggjort som en del af disse særlige spot på zoner (der tages forbehold for plads og fysiske/tekniske begrænsninger af de enkelte zoner).



Reception på DBP

En stor del af den service som DBP leverer, handler om at sikre det rette publikum besøger os på det rette tidspunkt. I forbindelse med den enkelte temauge, afholdes en “officiel reception” med særligt inviterede gæster – typisk med interesser indenfor det gældende tema.

Grundet vores samarbejde med det danske udenrigsministerium, ambassaden og konsulatet, har vi mulighed for at udsende personlige invitationer fra “det officielle Danmark” til nøglepersoner inden for de brancher vi holder temauger omkring.

Disse receptioner er en væsentlig del af vores ambitioner om at danne rammerne for people how do business with people – en lidt mere uformel ramme omkring meet’n’grets – hvor vores værtskorps sørger for at introducere de rette mennesker for hinanden.

Eksportdag m. workshop inkl. frokost

Via vores omfattende netværk af ressourcepersoner, har vi adgang til erfarne eksperter indenfor en lang række områder. Som en del af din medvirken på temaugen, inviterer vi til en “eksportdag”, hvor du bl.a. får mulighed for at deltage i inspirerende og lærerige talks om eksport indenfor netop din branche – værterne for disse talks er alle eksperter med stor international erfaring. 

Som en del af programmet på eksportdagen inviteres alle medvirkende virksomheder til at deltage i en workshop omkring eksportmuligheder i din branche. Workshoppen faciliteres af professionnelle værter.

Bemærk disse arrangementer kan foregå på engelsk.

Fieldtrip – Bustur inkl. Frokost

For hver temauge vil DBP i samarbejde med Danish Business Council Dubai arrangere en formiddags lang fieldtrip til en relevant destination indenfor det pågældende tema. Hver fieldtrip starter typisk kl. 09:00 og indebærer ca. en halv times transport. Ved ankomst vil der være en kort velkomst af temaugens repræsentant. Herefter vil den første ud af to sessioner igangsættes, som typisk varer en time. Efter denne session vil der være en kort pause, hvorefter anden session igangsættes. Afslutningsvist vil DBP servere en lækker frokost, før turen går tilbage til Expo 2020 sitet.

Mødefaciliteter og workshops

Under hele temaugen stiller DBP vores business etage (1.sal på DBP) til rådighed for alle temauge deltagere. Alle mødefaciliteter på Business etagen har plads til minimum 8 personer og skal bookes igennem DBP’s bookingsystem mindst 1 dag før brug. 

Alle mødefaciliteter er udstyret med lyd, lys og billeder, som kan tilpasse efter dine behov, så deltagerne får den bedst mulige oplevelse. Alle møderum er desuden udstyret med LED-skærme, mikrofoner og webcams, så deltagerne uden problemer kan forbinde til hele verden. 

Alle mødelokaler er udstyret med gratis WiFi samt printerservice.

Det vil være muligt at bestille kaffe og te, frokost, aftensmad og andre drikkevarer i gennem DBP’s cateringservice (der må påregnes ekstra betaling herfor).

Billetter til Expo 2020

Som temauge deltager vil din virksomhed modtage 2 månedeskort (Monthly Pass) til Expo 2020 sitet. Dette giver din virksomhed mulighed for at være til stede både før, under og efter din specifikke temauge.

Marketingsmateriale

Som en del af din udstillerpakke, får du naturligvis prominent plads i vores markedsføring af temaugen. Vi markedsfører temaugerne på tværs af en række kanaler og målretter vores indstas specifikt mod virksomheder og nøglepersoner i den enkelte branche.

Bemærk, vi invitere alle vores udstillere til at bidrage til disse lister, da vi gerne hører jeres input til væsentlige kontakter, som vi kan sende officielle invitationer til.

Da temaugerne fortsat er under udvikling (og der heldigvis er længe til vi åbner) er de endelige kampagner endnu ikke tilrettelagt, hvorfor vi endnu ikke kan give mange detaljer herom. Vi forventer at opstarte markedsføringen af temaugerne senest fra foråret 2021 

Vores marketingafdeling kontakter jer med yderligere oplysninger herom, så snart vi er klar til det. Bemærk dog venligst, at din udstillerpakke, som udgangspunkt, ikke indeholder udarbejdelse af tekst, billeder, video eller andet – det forventes at de deltagende virksomheder levere færdige materialer, i henhold til vores specifikationer.



Udstillergebyr

Gebyr for messeplads, inkl. afgifter til el, m.v. til DBP er naturligvis indeholdt i din udstillerpakke. 

I fald I har særlige ønsker eller krav, kan der tilkomme særbetaling herfor, men som udgangspunkt er alle direkte udgifter til DBP dækket i din udstillerpakke.

Flykoordinator

I samarbejde med ExpoTravel, vil flyrejsen fra Danmark til Dubai blive arrangeret for din virksomhed. Din dedikerede DBP repræsentant vil stå for koordinering af tidspunkt for din flyrejse, hvorfor din virksomhed får mulighed for at skræddersy flyrejsen til jeres behov. Dette kan eksempelvis give dig mulighed for, at planlægge et længere ophold i Dubai, end den specifikke temauge. Din dedikerede DBP repræsentant vil sende alt nødvendig information om booking og rejsetidspunkter til dig en måned før afrejse.

Honorar til koordinatoren er naturligvis inkluderet i din udstillerpakke.

Bemærk, betaling for selve rejsen m.v. afregnes særskilt og direkte rejsearrangøren.

Hotelkoordinator

Som en del af din udstillerpakke, stiller vi vores lokale netværk til rådighed for hjælp til at arrangere de praktiske dele af jeres ophold i Dubai, herunder eksempelvis hjælp til at booke hotel ophold m.v.

Bemærk at EXPO2020 er verdens 3. største arrangement – arrangørerne forventer op mod 25 millioner besøgende i løbet af de 6 måneder udstillingen vare. Du bør derfor ikke vente med at booke et hotelværelse til sidste øjeblik. 

Vores professionelle koordinatorer kan være jer behjælpelige med alle de praktiske detaljer i forbindelse hermed. 

Honorar til koordinatoren er naturligvis inkluderet i din udstillerpakke. 

Bemærk, betaling for selve hotelværelse m.v. afregnes særskilt og direkte med hotellet.

Revision

Som en del af statens eksportstøtteordning er der særlige krav fra staten til revision i forbindelse med afvikling af den enkelte temauge. Alle omkostninger i forbindelse hermed er dækket i din udstillerpakke. 

Du skal dog være opmærksom på, at vi i forbindelse hermed kan kontakte dig vedr. konkrete tal fra dig i forbindelse med din deltagelse.

Regnskab og afrapportering

Der skal i forbindelse med statens eksporttilskud til temauger aflægges et komplet regnskab og en rapport til Udenrigsministeriet. Hvis kundens temauge indbefattes af eksporttilskud, vil alle omkostninger til denne rapport være inkluderet i deltagerprisen aflægges et komplet regnskab og en rapport til Udenrigsministeriet. Udarbejdelsen heraf og alle omkostninger i forbindelse hermed, er indeholdt i din udstillerpakke. 

Dog skal du være opmærksom på, at vi kan kontakte dig i forbindelse med konkrete oplysninger fra din virksomhed i forbindelse med jeres medvirken.

Don’t miss a thing

Tilmeld dig vores nyhedsbrev, hold dig opdateret om nyheder og følg udviklingen.

Don’t miss a thing

Tilmeld dig vores nyhedsbrev, hold dig opdateret om nyheder og følg udviklingen.

Bliv en del af den danske pavillon

Vil du markedsføre dig som officiel deltager på den danske pavillon til verdensudstillingen 
Expo 2020 Dubai?

1. oktober 2021 - 31. marts 2022